Pirogger med økologisk kød

Status på sundhed

image

Jeg har siden 13 juni haft fokus på mig selv, min livsstil, hvad jeg indtager af mad og min træning. I en travl hverdag, med to små børn – kan det nogle gange være svært at få det hele til at gå op. Hemmeligheden for mit vedkommende er min træning og min kost. Det er min mad der giver mig ENERGI og jeg kan klare så meget mere, når maven er fuld og kroppen ikke konstant skriger efter sukker. Jeg har siden opstart, droppet alt hvad der hedder Cola og indtager kun ved specielle lejligheder sukker. Min krop har fået et nyt boost og jeg nyde at udfordre mig selv med træning. Siden jeg startede mit projekt fra #vægttabtilsundlivsstil har jeg for alvor forsøgt at arbejde med mig selv. Dels for ikke at vende tilbage til dårlige vaner – men også for at ændre mit fokus. Tidligere kunne jeg dagligt stille mig på vægten – for at se om det blev en god eller dårlig dag. Havde jeg tabt mig – kunne jeg klare ALT, havde jeg taget op – blev det virkelig en DÅRLIG dag. Når dagen fra start er DÅRLIG – er det nemt at slog sig selv i hovedet og komme til at føle sig som en fiasko. OG sådan var de fleste af mine dage – når jeg nu alligevel lå ned, kunne jeg ligeså godt trøste mig med lidt sødt.

Heldigvis er det fortid og det går godt med at holde fokus. Jeg bliver vejet en gang om måned og er bange for jeg den 1 september glemte at give jer en opdatering. Vagten sagde minus 12 kg den 1 september – hvilket betyder jeg på 2,5 måned har tabt 12 kg. Jeg er meget glad og tilfreds og nyder jeg har sat sundhed på programmet. Jeg er altså ikke på en bestemt kur for at tabe mig en masse, men har ændret min opfattelse af mad og bonus effekten er at jeg taber mig. Jeg har fundet en livsstil der passer til mig og selv om jeg til tider er presset og stresset lykkes det mig at holde fokus. Med andre ord glemmer jeg ikke mig selv og jeg er blevet så bedre til at være mig selv, når jeg får det bedre og bedre i min krop.

Har du ikke læst mine tidligere indlæg kan du blandt andet finde min kostplan her:

Kostplan 

Valnøddebrød

Spinat boller

Spinat vafler

Suppe og grøntsagsbrød

Pirogger med oksekød

Følg mine kamp her på bloggen, på INSTAGRAM og på bloggens facebook side 🙂 Som noget nyt kan du også følge med på SNAP – find mig under fitmom.dk

Skærmbillede 2015-04-01 kl. 18.17.53

facebook-round_318-26615 instagram_circle_black-5121 blogbut

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Pirogger med økologisk kød