• Caroline Jacobsen
  • Triplets of Copenhagen
  • Fit Mom
  • Østfronten
  • ···
Banan pandekager

I form efter fødslen uge 1

Den første uge er gået i projekt “I form efter fødslen” – hvor målet er at komme i super form og blive tilfreds med mig selv. Det er klart at min krop har været på overarbejde de sidste 24 måneder, hvor jeg har brugt de 18 måneder på at være gravid og 8 måneder på at tabe 33 kg. Skal heldigvis ikke tabe mig så meget den her gang – men drømmen er den samme og selvfølgelig skal jeg i form igen. Jeg vil for fremtiden om mandagen dele med jer hvor mange jeg har tabt den sidste uge og for fremtiden bliver torsdagen dagen hvor mine før/efter billeder kommer på bloggen.

Mit overordnet mål er at komme i super form, men har selvfølgelig lavet nogle delmål som kommer på bloggen i morgen. For mig er det vigtigt med delmål fordi det løbende holde min motivation oppe og når jeg pt kigger på mig selv og ser min kejsersnit delle – skal der noget ekstra til at holde motivationen. Delmålene bruger jeg også som en belønning – f.eks kan jeg sætte en gave på højkant til mig selv når jeg f.eks. har tabt 10 kg. Det er klart at ved at dele forløbet med jer holder jeg også motivationen oppe – forbi jeg i mit hovede hver uge skal levere et resultat til jer. På den måde bliver jeg “presset” flere steder fra og jeg er og bliver bare bedst når jeg er presset og skal levere et resultet. Er godt klar over at det er forskelligt hvordan vi motiveres – men jeg løber altså lige ekstra hurtigt når der er kontrol på.

Første uge er gået godt og jeg har siden 1 marts skåret alt sukker fra i form af slik, kager, sodavand og hvad man ellers kan finde på. Kosten har som sådan kørt fint – men er blevet helt skarp til at sige NEJ TAK og til at tænke NU gør jeg det – Nu når jeg mit MÅL. Til dem der tænker om jeg stadigvæk ammer (og er på kur) – må jeg desværre sige NEJ. Jeg ville af hele mit hjerte gerne fuldamme lille Lia – men da jeg er brystreduceret og en af ulemperne kan være man ikke kan amme/har mælk nok – har jeg desværre trukket kortet af jeg ikke har mælk nok. Det betyder at denne uge blev ugen hvor jeg stoppede helt med at amme – da Lia gør tegn til der ikke er noget at komme efter. Det betyder hvis man skal finde en fordel ved det – at jeg ikke behøver at tænke på min mælkeproduktion med hensyn til min kost og træning.

Den sidste uge i tal

Jeg hoppede glad på vægten i mandags (mandag er veje dag) – synes jeg kunne se der var sket lidt den sidste uge. Ganske rigtigt viste vægten 1,6 kg mindre end mandagen før – hvilket betyder jeg har skudt projekt I form efter fødslen igang med et vægttab på 1,6 kg den første uge. 

Træning

Da der kun er gået 5 uger siden fødslen af lille Lia er der ikke skruet op for den hårde træning endnu. Det betyder at min motion består i at gå med Lia i barnevognen eller bæreselen hvilket er sund for både krop og sjæl.

Mål for denne uge

Jeg satser på jeg igen denne uge kan tabe mig ca 1 kg – jeg er godt klar over jeg ikke på sigt kan smide 1 kg hver uge men her i starten burde jeg kunne klare det. Med hensyn til træningsdelen har jeg meldt mig til spinning i aften i håb om jeg snart kan vende tilbage på cyklen som spinningsinstruktør. Glæder mig til at hoppe på cyklen igen – MEN er også liiiidt spændt på om jeg får ondt i bagdelen efter en længere pause væk fra spinningscyklen.

Det var alt for mig i denne omgang – er der nogle af jer der er hoppet med på projektet?

Charlotte Wozniak

20140725-081559-29759656.jpg

Billedet er lånt fra sidste år – hvor jeg efter fødslen af Alba tabte 33 kg

Skærmbillede 2015-04-01 kl. 18.17.53

facebook-round_318-26615 instagram_circle_black-5121 blogbut

2 kommentarer

  • Anja

    Hvor er du bare sej! Lige nu motivere du mig.

    Jeg er selv igang med et projekt om at komme i bedre form/balance.
    Efter et langt stress sygdoms forløb er jeg endelig så meget ude af det, som jeg kommer. Nu skal der en god balance ind i kroppen igen. Har forsøgt i over et år at blive gravid. Men har haft 2 aborter. Så det motivere også. Også er min bmi lidt for højt. Og første mål er at få den noget under 27. Så jeg ikke skal have en glukose test. Det er også kæmpe motivation. For tror det er mega klamt. Også vil jeg gerne have en masse gode vaner ind, inden jeg bliver gravid. Så jeg forhåbentlig kan forhindre et alt for stor vægt øgning.

    Tak for en super blog.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christina

    Hej.
    Jeg fødte selv en søn d 24 januar og nu må den lille delle godt forsvinde. Så jeg skal også til og i gang med træning igen. Men da jeg fuldammer, så skal jeg tilpasse træningen derefter 🙂
    Men kan mærke at min rygrad er som en orms for tiden 🙁

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Banan pandekager